:: Polubiliśmy mikroblogi? Blipnij sobie...
(2010-10-10 17:24:50)

W internecie przybywa polskich serwisów oferujących tzw. miniblogi, czyli możliwość pozostawiania krótkich wiadomości dla znajomych. Obserwując je, można bez cienia wątpliwości powiedzieć, że Polacy polubili „mikroblogować”. Jednym z popularniejszych tego typu serwisów jest Blip.pl należący do spółki Gadu-Gadu S.A.


Sama idea minibloga została po raz pierwszy zrealizowana przez amerykański serwis Twitter, który umożliwiał zostawianie na stronie krótkich wpisów wysyłanych ze strony, komunikatora lub telefonu komórkowego. W Stanach Twitter okazał się kolejnym społecznościowym hitem na miarę YouTube czy Facebooka.

Miniblogi można uznać za rozwinięcie idei statusów na komunikatorach, są one niejako internetowymi dziennikami, dzięki którym użytkownicy w prosty i szybki sposób mogą wysłać informację do swoich znajomych.

Co to Blip?
Blip.pl łączy w sobie możliwości prowadzenia minibloga, czatowania z innymi użytkownikami oraz umożliwia nawiązywanie nowych znajomości. Użytkownicy mogą dzielić się krótkimi informacjami, dołączając lub wysyłając zdjęcia, wideo bądź wiadomości dźwiękowe, za pośrednictwem komputera lub telefonu komórkowego. Istotną częścią serwisu są tagi, składające się ze słowa poprzedzonego znakiem hash (#). Dzięki nim możemy obserwować dyskusję prowadzone na interesujący nas temat.

Jak to działa?
Rejestrując się w serwisie tworzymy nowe konto użytkownika – bloggera. Dzięki niemu możemy korzystać z wszystkich funkcji strony, a przede wszystkim możemy wysyłać wiadomości, prowadzić bloga. Blip jest serwisem, w którym nie możesz narzucić nic innym użytkownikom. To oni zdecydują, czy chcą obserwować Twój profil lub tagi, których używasz.

Z mikroblogów korzystają m.in. firmy, instytucje, media, osoby publiczne. Są one formą kontaktu ze społeczeństwem. W Stalowej Woli z tego typu serwisów korzysta np. Muzeum Regionalne, radny Lucjusz Nadbereżny czy Portal e-Stalowa.pl.


adres tej wiadomości: www.e-stalowa.pl/news.php?id=645